Dekretacja dokumentów to jeden z obowiązków, który jest nakładany na księgowość przez ustawodawcę. Tradycyjnie przeprowadzana jest ręcznie poprzez wbicie pieczątki czy podpis. Obecnie cyfrowe rozwiązania dają możliwość tworzenia schematów dekretacji w Rewizorze GT. Podpowiadamy, dlaczego jest to ważne i jak skutecznie wykonać schematy księgowań w Rewizorze.

Schematy dekretacji w Rewizorze - po co się je przeprowadza?

Dekretacja to inaczej konieczność sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych. Polega na sprawdzeniu dokumentu pod względem jego rzetelności i kompletności. Sprawdza się także zgodność rachunkową, a przeprowadzone badanie potwierdza za pomocą pieczęci i podpisu. Jest to żmudne zadanie, dlatego z pomocą przychodzą systemy komputerowe do księgowania i zawarte w nich schematy księgowań. Rewizor w nowej wersji GT pozwala na szybkie przeprowadzenie tego procesu.

Schematy dekretacji w Rewizorze ustalane są przez osoby odpowiedzialne za prowadzenie księgowości w firmie. Ogólnie mówiąc, schematy dekretacji w Rewizorze GT jest to zależność, według której dokumenty będą przenoszone do ewidencji. Schematy księgowań w Rewizorze dotyczą zarówno dokumentów sprzedażowych, jak i kadrowo-płacowych.

Wykonywane przez system Rewizor schematy importu i dekretacji potwierdzane są specjalną sygnaturą. Zawiera ona między innymi datę zrewidowania dokumentu w księgach oraz wartości operacji gospodarczej. Odpowiednio zaprojektowane schematy księgowań w Rewizorze pozwalają na sprawdzanie i segregowanie dokumentów bez uwagi osób księgujących.

Jak ustalić schematy dekretacji w Rewizorze?

Jednym z najpopularniejszych rodzimych programów wspierających księgowość jest Rewizor. Schematy importu i dekretacji to jedno z ciekawszych rozwiązań w nowszych wersjach systemu. Ułatwiają one na całkowicie elektroniczne rozliczanie dokumentów. Schematy dekretacji w Rewizorze pozwalają na nanoszenie adnotacji na dokumentach przez komputer. W takiej sytuacji nie jest wymagane dodatkowo ręczne pieczętowanie i podpisywanie, a schematy dekretacji w Rewizorze GT zastępują żmudną pracę ludzką.

Schematy księgowań Rewizor ustala się w bardzo prosty sposób. Wystarczy wybór z panelu bocznego opcji Ewidencje pomocnicze i dalej Schematy importu i dekretacji. W tym panelu można zarządzać podstawowymi schematami lub dodawać nowe schematy dekretacji. W Rewizorze GT ważne jest zaznaczenie typu dokumentu, który ma zostać zaimportowany. Co ciekawe, schematy dekretacji w Rewizorze mogą pobierać dokumenty z bazy danych także innych programów GT działających w przedsiębiorstwie. 

Jeśli masz starszą wersję programu Rewizor, a schematy importu i dekretacji przeprowadzasz ręcznie, możesz spróbować nowego rozwiązania od CloudPort. Firma oferuje dostęp do tego popularnego programu umieszczonego w chmurze. Pozwala to na korzystanie z oprogramowania z dowolnego urządzenia i miejsca, a także ustalanie schematów dekretacji w Rewizorze nawet z urządzeń mobilnych. 

Dlaczego warto sięgnąć po Rewizor? Schematy importu i dekretacji to tylko jedno z ułatwień systemu. Sięgnij po darmową wersję demonstracyjną programu Rewizor GT i sam poznaj wszystkie nowinki tego systemu.