Faktury VAT dostarczane są w różnych formatach. Wprowadzenie danych do Twojego systemu księgowania na piechotę jest nie tylko czasochłonne, ale także obarczone ryzykiem pomyłki. Dlatego systemowe rozwiązanie może ułatwić każdorazowe przeprowadzenie procesu. W jaki sposób przeprowadzić w programie Subiekt GT import faktur? Podpowiedzi znajdziesz w tekście.

Subiekt - import faktur. Kiedy może się przydać?

Jeśli prowadzisz firmę nawet o średnio rozbudowanej strukturze, otrzymujesz w miesiącu dziesiątki faktur. Chyba nigdy nie zdarzyło Ci się, żeby wszystkie były w jednym formacie, dlatego wprowadzenie ich do systemu zajmuje wiele czasu. W Subiekt GT import faktur zajmuje zaledwie chwilę. Możesz przeprowadzić go zarówno w siedzibie firmy, jak i jej oddziałach. To ułatwi księgowanie i sprawi, że ryzyko pomyłki będzie minimalne.

Poza importem faktur w Subiekt GT możliwe jest także importowanie innych dokumentów i plików. Może być Ci potrzebny transport zamówienia wykonanego w arkuszu kalkulacyjnym i przetworzenie go na fakturę VAT. Często importowane są także rozliczenia z platformami, na których udostępnia się sklepy internetowe, czy przenoszenie faktur pomiędzy dwoma programami.

Jak przeprowadzić w Subiekt GT import faktur?

Jeśli korzystasz ze standardowego oprogramowania Subiekt GT, import faktur może wydawać się niemożliwy do przeprowadzenia. Tymczasem wystarczy dobrać odpowiedni dodatek, który ułatwi wykonywanie tego procesu. Także CloudPort oferuje pomoc w odnalezieniu odpowiedniej nakładki, która ułatwia import faktur i automatyczne przetwarzanie formatów dokumentów. Jednak będziesz musiał skorzystać z naszej wiedzy i oprogramowania dostępnego u naszych partnerów. 

Po uzyskaniu dostępu do nakładki w systemie Subiekt import faktur prowadzony będzie już intuicyjnie. Wystarczy skopiować dane z faktury lub dokumentu przygotowanego do wystawienia rachunku. Można transportować zarówno dokumenty z arkuszy kalkulacyjnych XLS jak formatów TXT, CSV, czy XML. Następnie po uruchomieniu programu do importu i wczytujemy w nim dany plik. W Subiekt do importu faktur i innych dokumentów konieczne jest podanie charakteru tego dokumentu. Jeśli dane mają stać się fakturą, należy wybrać odpowiednią kolumnę i zaznaczyć ją.

Żeby cały proces był jeszcze sprawniejszy, będziesz musiał popracować nieco przy ustawieniach systemu Subiekt. Import faktur to nie jedyna możliwość. Przy odpowiednich ustawieniach możesz natychmiast wprowadzić lub zdjąć artykuły ze stanu. Wystarczy, że pozycję na fakturze podporządkujesz pozycji w magazynie. System Subiekt daje wiele możliwości, dlatego z łatwością dopasujesz jego działanie do charakteru Twojej firmy. 

Pomoc przy procesie importu faktur z Subiekt GT 

Mnogość opcji sprawia, że wielu początkujących księgowych jest przerażonych systemem Subiekt. Import faktur, czy połączenie ze sobą kilku magazynów na początku może sprawiać problemy. Jednak po zapoznaniu się z możliwościami i opanowaniu odpowiednich opcji, system okaże się niezwykle funkcjonalny. Jeśli potrzebujesz pomocy, skorzystaj z pomocy specjalistów z CloudPort. Dlaczego właśnie nasza firma?

Argumentów jest wiele, choć z naszej strony proponujemy jedynie podstawową wersję i pomoc w wyborze nakładek u naszych partnerów. To jednak znacznie więcej, niż oferuje konkurencja. Przede wszystkim Subiekt GT dostępny będzie w chmurze, dlatego dostęp do niego możesz mieć z dowolnego urządzenia mobilnego. Pozwoli Ci to nawet na swoim telefonie korzystać z Subiekta GT i importu faktur z dowolnego oddziału firmy czy sklepu. Dzięki temu nie będziesz musiał wozić dokumentów do siedziby firmy, tylko automatycznie zostaną wprowadzone do systemu.

Kolejnym argumentem jest pomoc techniczna, która przysługuje Ci po zakupie oprogramowania. Nie tylko otrzymasz dokładną instrukcję obsługi programu, ale także pomoc naszych specjalistów w razie kłopotów. Ułatwi Ci to import faktur w Subiekt GT, ale także rozjaśni obsługę oprogramowania w wielu innych sytuacjach. Jeśli nie jesteś przekonany do Subiekta, skorzystaj z trzydziestodniowej wersji testowej. Nie ryzykujesz niczego, ponieważ możesz zrezygnować po upływie terminu. Tymczasem miesiąc wystarczy, żeby poznać większość opcji i sprawdzić funkcjonowanie systemu na przykładzie własnej firmy.