Z artykułu dowiesz się:

  • jak Subiekt GT w chmurze ułatwia pracę w firmie

  • jak rozwiązać problem braku połączenia z serwerem

  • jaka jest alternatywa dla pudełkowej wersji Subiekta 

Popularny program Subiekt GT służy do obsługi sklepów internetowych, zarządzania działem handlowym, jest efektywny jeśli chodzi o pracę wielooddziałową. Korzystają z niego wszyscy ci, którym zależy na dokładności, szybkości i przejrzystości pracy. Operacje wykonywane dzięki programowi Subiekt GT są łatwe do przeprowadzania, satysfakcjonujące dla handlowca, który wprowadził ten program do własnej firmy. Zadowolenie właściciela sklepu internetowego przekłada się na zadowolenie klienta, który dzięki Subiektowi GT może swobodnie kupować, płacić i, finalnie, otrzymywać żądany produkt. Każdy operujący programem może swobodnie działać na różnego rodzaju dokumentach potrzebnych w trakcie wykonywania działalności handlowej. Faktury, rachunki, zamówienia, wszelkie kartoteki są przez Subiekt GT opracowywane i katalogowane. Dzięki kompatybilności oprogramowania z innymi aplikacjami firmy Insert, praca handlowca staje się jeszcze bardziej łatwiejsza, a obsługa sklepu z poziomu stacjonarnego czy przenośnego komputera przyjemniejsza. 

Takie więc kompleksowe oprogramowanie służy każdemu do stabilnej i efektywnej pracy. Wszystko to, o czym przed chwilą powiedzieliśmy, jest prawdą, w rzeczywistości jednak pojawiają się czasem w trakcie obsługi programu bariery, które wydają się nie do przejścia. Zdarza się na przykład, że Subiekt nie może uzyskać połączenia z serwerem albo brak jest integracji z jakąś wybraną wtyczką z platformy WordPress. „Insert GT nie można uzyskać połączenia z serwerem” – takie problemowe hasła często wpisywane są w wyszukiwarkę Google, co świadczy o tym, że użytkownicy często doświadczają niedogodności związanych z funkcjonalnością programu Subiekt GT. Czasem wynika to z prostych błędów samych użytkowników, czasem, gdy nie można uzyskać połączenia z serwerem, Insert GT blokuje dostęp. Jak sobie radzić w takim przypadku?

Dlaczego nie mogę się połączyć z serwerem?
 

Bardzo często, gdy Subiekt nie może uzyskać połączenia z serwerem, na ekranie komputera wyświetlają się komunikaty o możliwych przyczynach, którymi mogą być: nieistniejący serwer ( dzieje się tak bardzo często w przypadku, gdy dany serwer, do tej pory istniejący,  przestał funkcjonować dosłownie z dnia na dzień), brak połączenia sieciowego ( nie działa Insert GT, nie można uzyskać połączenia z serwerem często właśnie z tak błahego powodu), serwer został zatrzymany albo  użytkownik „sa” nie posiada uprawnień na danym serwerze. Jeśli te wszystkie komunikaty zostaną zaprezentowane na monitorze komputera, należy dokładnie sprawdzić, czy nie są zgodne z prawdą.

A więc, jeśli nie można uzyskać połączenia z serwerem, Insert GT nie jest w stanie takiego połączenia nawiązać, należy przede wszystkim sprawdzić połączenie sieciowe. Być może najprostszy błąd, czyli brak dostępu do sieci, jest tym, który spowodował utrudnienia. Sprawdzenie istnienia danego serwera jest już sprawą bardziej skomplikowaną, ale oczywiście możliwą. Rzecz się wydaje jednak bardziej poważna dopiero wtedy, gdy po sprawdzeniu wszystkich tych możliwych przyczyn i stwierdzeniu, że żadna z nich nie jest problemem, w dalszym ciągu Subiekt nie może uzyskać połączenia z serwerem. Co wtedy? W takim wypadku warto zastanowić się, czy użytkownik „sa” ma założone hasło na serwerze SQL. Jeśli tak, być może błąd tkwi w złym wpisaniu liter hasła ( czasem jest to jeszcze wpisywanie liter bez świadomości włączonego Caps Locka). Można próbować także na serwerze wyłączyć zaporę. Często to właśnie ona jest powodem tego, że nie można uzyskać połączenia z serwerem, Insert GT wtedy nie może działać prawidłowo. Kolejną rzeczą, jaką można starać się wykonać, jest odinstalowanie antywirusa. Odinstalowanie takie może wykluczyć następną potencjalną przyczynę błędu. Na koniec można jeszcze próbować zamiast nazwy serwera wpisać jego adres IP. Bardzo często taki zabieg pomaga w połączeniu się programu Insert GT z wybranym serwerem. Jak więc widać sposobów na rozwiązanie problemu, gdy nie działa Insert GT, nie można uzyskać połączenia z serwerem, jest kilka. Każdy z nich może być pomocny. Wszystko zależy od tego, jaki błąd pierwotnie spowodował brak połączenia między serwerem a Subiektem GT.

Chcesz pracować łatwiej i przyjemniej, omijając podobne problemy? Sprawdź Subiekta w chmurze.