„Czarny łabędź”

Czym jest wspomniany w tytule „czarny łabędź”? Terminem tym określa się nieprzewidziane zdarzenie mające ogromny wpływ na daną sytuację. „Czarnym łabędziem” dla nas wszystkich była pandemia COVID-19. Dla większości branż skutki rozprzestrzeniania się koronawirusa były opłakane – wiązały się z koniecznością okresowego zawieszenia działalności i ze spadkami sprzedaży. Dla e-commerce natomiast sytuacja ta miała pozytywny wpływ. Kolejne lockdowny oraz społeczny strach przed zarażeniem ograniczały możliwość przemieszczania i robienia stacjonarnych zakupów. Duża część handlu przeniosła się do internetu, co najlepiej uwidaczniają dane – w 2020 roku (czyli w pierwszym roku pandemii) liczba wszystkich sklepów internetowych działających na polskim rynku zwiększyła się o 21,5%. Oznacza to, że w tym roku otwarto ponad 8000 sklepów – to około 22 sklepy internetowe zakładane dziennie!

Przeczytaj: Kiedy pierwszy ZUS po założeniu firmy?

System enova365 a prowadzenie sklepu internetowego

Rosnący ruch w sklepach internetowych wiąże się z rozwojem oprogramowania wspierającego ten model sprzedaży. Rodzi to pewien zamęt – ciężko wybrać jest jeden, spośród wielu programów, a jest to przecież zazwyczaj wybór na lata. Ewentualna późniejsza zmiana systemu zarządzającego, wiąże się z kolejnymi wdrożeniami i straconym czasem. Jak więc podejść do wyboru programu do obsługi sklepu internetowego? Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę ze sprzedażą internetową, to weź pod uwagę, że najprawdopodobniej w przyszłości Twój biznes będzie się rozwijał. Dlatego, nawet jeżeli obecnie nie będziesz w stanie w pełni wykorzystać możliwości danego systemu, to nie warto podcinać sobie skrzydeł okrojonym oprogramowaniem. Dlatego z naszej strony, z czystym sumieniem możemy polecić oprogramowanie enova365 – system ERP służący do kompleksowego prowadzenia firmy.

Kompleksowego – bo strona www sklepu internetowego jest wyłącznie wierzchołkiem góry lodowej danego biznesu. Dlatego proponujemy oprogramowanie obsługujące stany magazynowe, procesy dostaw i sprzedaży czy wyliczające koszt produkcji – co jest niezwykle przydatne, jeżeli oferujemy produkty autorskie. System enova365 nie tylko usprawnia procesy zachodzące wewnątrz firmy oraz komunikację wewnętrzną, ale pozwala także na wygodne rozliczanie JPK i dopełnianie wszelkich innych formalności księgowych i skarbowych – zawsze w zgodzie z aktualnie panującymi przepisami, bo system jest aktualizowany również w kwestii zmian przepisów.

Sprawdź: Logistyka sklepu internetowego

enova365 w chmurze CloudPort

Oprogramowanie enova365 działa w oparciu o technologię chmurową – co daje praktycznie nieograniczone pole do mobilnego prowadzenia biznesu. Rozwiązanie to nie byłoby możliwe bez wsparcia partnera udostępniającego miejsce na serwerze zewnętrznym. Korzystanie z tej technologii jest umożliwione dzięki firmie CloudPort – dzięki temu Twoje dane firmowe są dużo bezpieczniejsze niż w wypadku przechowywania ich na komputerze stacjonarnym, dostęp mają do nich wyłącznie określone osoby, a prowadzenie spraw firmowych z odległego zakątka ziemi nie stanowi problemu.

Jakie są jeszcze zalety systemu enova365? Sklep internetowy prowadzony przy wykorzystaniu tego oprogramowania jest po prostu zautomatyzowany – użytkownik zyskuje pełną kontrolę nad każdym procesem, ma pewność, że stany przedstawione na stronie internetowej odzwierciedlają faktyczne stany magazynowe. Ponadto wie dokładnie, kiedy powinien złożyć zamówienie na kolejne produkty, a dzięki wykorzystaniu narzędzi takich jak Panel Kontrahenta (będący elementem systemu enova365) właściciel sklepu ma także możliwość wygodnego składania i odbierania zamówień od współpracujących z nim firm.