Dożyliśmy pięknych czasów, w których sprzedaż w większości sklepów odbywa się nie tylko w stacjonarnych placówkach, ale też w Internecie. Prowadzenie działalności handlowej w chmurze przenosi sklep na wyższy poziom marketingu i nie mówimy tutaj wyłącznie o sklepach internetowych - w każdym sklepie stacjonarnym również istnieje skomplikowany system sprzedażowy, który po przeniesieniu do chmury będzie wygodniejszy i bardziej funkcjonalny. W jaki sposób odbywa się prowadzenie handlu w chmurze?
Prowadzenie firm handlowych w przeszłości
Innowacyjne technologie weszły już prawie do każdej gałęzi przemysłu - nawet sprzedaż rękodzieła na większą skalę potrzebuje odpowiedniego systemu sprzedaży, mimo że cała praca odbywa się wyłącznie przy pomocy ludzkich rąk i stolarskich narzędzi. Produkcja to jednak połowa sukcesu, gdyż drugą zapewnia sprawna droga sprzedaży, która w obecnych czasach ma rację bytu jedynie w Internecie - ze świecą szukać dobrze prosperującej firmy handlowej bez strony internetowej i e-sklepu. Jeszcze kilka lat temu zainwestowanie w system sprzedażowy z prawdziwego zdarzenia łączył się z kosztem dziesiątek lub setek tysięcy: zakup sprzętu, oprogramowania, licencji, zatrudnienie informatyka lub wynajmowanie każdorazowo zewnętrznej firmy informatycznej do usterek, to tylko ułamek kosztów. A gdy handlowiec miał więcej oddziałów sklepu, koszty te rosły kilkukrotnie. Prowadząc sklep internetowy, należało zainwestować także w centralny serwer wraz z niezbędnym sprzętem dodatkowym. Jednym słowem, mało którego handlowca było stać na tak potężną inwestycję.
Sprawdź: R2płatnik w chmurze
Handel w chmurze - dobrodziejstwo współczesności
Tajemniczo brzmiąca “chmura”, w której coraz więcej firm prowadzi działalność, to nic innego jak wirtualny serwer i baza zarządzania, gdzie znajduje się oprogramowanie przedsiębiorstwa. Zamiast kupować fizyczny serwer, można go wynająć niejako w Internecie. Przedsiębiorca nie tworzy własnej serwerowni, czyli centrum zarządzania skomplikowanym systemem informatycznym, a jedynie loguje się do systemu online, do którego dostęp mają wszyscy pracownicy sklepu czy jakiejkolwiek innej firmy. Dla przykładu posłużmy się popularnym systemem sprzedażowym Subiekt: korzystając z usług dostawcy rozwiązań chmurowych, dostajemy za opłatą abonamentową dostęp do programu z licznych kont - nie musimy go instalować na każdym pojedynczym komputerze w całej sieci sklepów. Wszyscy użytkownicy (pracownicy), mają dostęp do transakcji online oraz w sklepach stacjonarnych, do bazy kontrahentów, stanów magazynów, mogą tworzyć dokumenty sprzedaży, reklamacji itd. Systemy sprzedażowe funkcjonujące w chmurze, w tym Subiekt, dostosowane są do integracji z innymi platformami e-commerce (czyli przeznaczonymi do handlu internetowego).
Dlaczego warto przenieść swój biznes do chmury?
Prowadzenie firmy usługowej w chmurze to czysta przyjemność ze względu na niską cenę tego rozwiązania, łatwość wdrożenia pracowników w system, błyskawiczny dostęp do wszystkich danych firmowych, bezpieczeństwo danych, o które dba dostawca usługi chmurowej oraz możliwość dostosowania chmury do potrzeb firmy - rosnących bądź malejących. Jeżeli firma się rozrasta i prosperuje coraz lepiej, to dostawca chmury przy użyciu niewielkich środków “powiększa” nasze środowisko chmurowe, poprzez dodatkowe przestrzenie na dysku, stworzenie kont dla nowych pracowników czy poszerzenie parametrów wirtualnego serwera. W tradycyjnym modelu łączyłoby się to z rozbudową fizycznie użytkowanego przez przedsiębiorcę serwera, zakupu licencji na programy komputerowe i ich instalacją na każdym nowym stanowisku pracy. Prosperując w chmurze, nie robimy praktycznie nic - wszystko przygotowuje za nas dostawca. Jako klienci usług chmurowych dostajemy gotowy, działający, zaktualizowany, dostosowany do indywidualnych potrzeb produkt - w tym przypadku system informatyczny. Czego chcieć więcej?
Sprawdź: enova365 w chmurze