Kopiowanie bazy danych w Subiekcie GT a plików dostępnych na komputerze

Mogłoby się wydawać, że jest to jedno i to samo, ponieważ z programu Subiekt GT często korzysta się przecież stacjonarnie. Instaluje się Subiekta GT na dysku twardym komputera w firmie, więc teoretycznie pliki, które są dostępne w tym programie, są zarazem tymi, które widnieją w pamięci np. firmowego laptopa.

Tak rzeczywiście jest, czyli w teorii. W praktyce opcja Subiekt GT kopia bazy danych nie jest tożsama z kopiowaniem plików z dysku twardego komputera. Pracując na bazie danych w Subiekcie GT, poszczególne rekordy są cały czas aktywne i zmieniają się dosłownie w każdej minucie.

Pracownik chciałby skopiować bazę danych w Subiekcie? Musiałby zdecydować się na ich replikę. Udałoby się w ten sposób przenieść wszystkie informacje, a także formuły, dzięki którym dane te „dostosowują się” do stanu rzeczywistego.

Dlaczego warto skopiować bazę danych w Subiekcie GT?

Kopia bazy danych to zawsze zabezpieczenie np. na wypadek utraty tych informacji. Do takiej okoliczności może dojść, chociażby wtedy, gdy m.in.:

  • nastąpi awaria systemu,
  • „padnie” zasilanie lub „wyczerpie się” bateria komputera przed zapisaniem pracy w Subiekcie,
  • dojdzie do włamania do środowiska firmowego i usunięcia danych,
  • ktoś w firmie przez pomyłkę skasuje ważne informacje.

Jak często kopiować bazę danych w Subiekcie GT?

Eksperci radzą, by ani nie kopiować bazy danych w programie firmowym za często, ani za rzadko. Jeśli korzysta się np. z programu Subiekt GT, kopia bazy danych, którą wykonuje się wielokrotnie w ciągu tygodnia, zaczyna zajmować zbyt wiele miejsca. Za każdym razem nadpisuje się bowiem tę kopię, którą utworzono poprzednio.

Zarówno wtedy, gdy zbyt rzadko lub zbyt często kopiuje się dane w Subiekcie GT, program nie będzie już tak szybko działać. Może to przyczynić się do zmniejszenia efektywności, z jaką realizuje się zadania w firmie.

Jak skopiować bazę danych w Subiekcie GT?

Subiekt GT – kopia bazy danych? Wystarczy w systemie InsERT otworzyć program serwisowy, zalogować się do swojego konta na serwerze SQL, a następnie wybrać opcję „Kopiuj” z menu „Podmiot”, nazwać tę kopię i zatwierdzić proces sporządzania kopii zapasowej.

Można też zaktualizować Subiekta GT do najnowszej wersji. W tym przypadku nic nie trzeba robić, ponieważ program automatycznie kopiuje bazę danych podczas wgrywania aktualnej wersji.

Subiekt GT – kopia bazy danych w chmurze

Korzystając z programu Subiekt GT, kopia bazy danych może równie dobrze odbywać się w chmurze. To rozwiązanie jest bardziej praktyczne i komfortowe, niż tradycyjna opcja, gdy program jest dostępny stacjonarnie na firmowym urządzeniu. Kopiując bazę danych w chmurze, nie traci się podręcznej pamięci na firmowym komputerze.

Z kolei nadpisując bazę, która jest dostępna w przestrzeni wirtualnej, Subiekt GT nie straci na swojej funkcjonalności. Realizacja poszczególnych zadań nie będzie się wydłużać w czasie. Subiekt po kolejnej kopii bazy danych nie będzie „pracować” wolniej.

Jak korzystać z Subiekta GT w chmurze?

Wystarczy wdrożyć tę funkcjonalność w swojej firmie, np. korzystając z usług wdrożenia Subiekta GT w chmurze, które proponuje. Rozwiązanie to jest w pełni bezpieczne, a przeniesienie danych ze środowiska stacjonarnego do chmury zajmuje minimum czasu i nie utrudnia wykonywania pracy w przedsiębiorstwie.