Ponadto osoba zajmująca się przygotowywaniem i realizacją zamówień, nie zawsze wie, czy transakcja ostatecznie dojdzie do skutku. Jak zatem skonfigurować rezerwację towaru, korzystając z programu Subiekt GT?

​Rezerwacja towaru a stan magazynu w firmie

Klient, który rezerwuje towar w danym sklepie, nie zawsze ma świadomość, że w ten sposób blokuje jego zakup innym osobom. Patrząc na rezerwację od strony przedsiębiorstwa, wygląda to tak, że w sklepie dostępne są na przykład cztery produkty z dziesięciu, jeśli sześć ktoś już zdążył zarezerwować.

​Kiedy rezerwacja produktu wpływa korzystnie na sprzedaż?

Taka sytuacja nie wzbudza zastrzeżeń do momentu, kiedy wszystkie produkty – zamówione i zarezerwowane ostatecznie znajdą nabywcę, który sfinalizuje transakcję. Problem pojawia się w momencie, gdy ktoś rezygnuje z towarów, które zarezerwował.

​Zarezerwowane towary utrudniają prowadzenie działalności

Stan magazynu w firmie cały czas się zmienia, a zarezerwowane towary często zajmują miejsce tych produktów, które powinny się znaleźć w danym sektorze już zamiast nich.

Poprzez rezerwacje, które nie zamieniają się ostatecznie w finalizację zamówienia może nawet dojść do przestoju w firmie. Zwłaszcza gdy nie udaje się dostatecznie szybko uzupełniać brakujących produktów, gdyż w danej chwili nie ma dla nich miejsca.

​Jak usprawnić rezerwację towaru, korzystając z Subiekta GT?

Subiekt GT rezerwacja towaru to opcja, którą można skonfigurować na wiele sposobów w programie Subiekt. Jednym z dostępnych rozwiązań jest możliwość anulowania zarezerwowanego produktu. Warto więc włączyć tę opcję w Subiekcie GT.

Dodatkowo przyda się dostosować ją tak, by klient sam mógł anulować produkt, który zarezerwował. Dzięki temu można skutecznie usprawnić funkcjonowanie sprzedaży online, gdyż procesy związane z zamawianiem i kupowaniem towaru udaje się zautomatyzować.

​Dlaczego warto korzystać z rezerwacji w programie Subiekt GT?

Nieraz nie sposób zapanować nad zamówieniami, które spływają do firmy. Zdarza się czasem, że zarezerwowane produkty traktuje się tak samo, jak te niezarezerwowane i wysyła w ten sam sposób. Później okazuje się, że osoba, która chce zamówić produkt, jaki dodała do koszyka, nie ma już takiej możliwości, bo towaru aktualnie brakuje w magazynie.

Taka okoliczność nie wpływa korzystnie na postrzeganie firmy pod względem obsługi klienta. Natomiast Subiekt GT rezerwacja towaru to rozwiązanie, za pomocą któremu można szybko zapobiegać takim sytuacjom. Zawsze bowiem wiadomo, czy dany produkt ktoś zarezerwował i w jakiej liczbie.

​Czy zarządzanie rezerwacją towaru w Subiekcie GT może być prostsze?

Oczywiście, że tak. Wystarczy korzystać z Subiekta GT rezerwacji towaru za pomocą wirtualnej chmury. Zanim będzie to możliwe, trzeba wdrożyć tę funkcjonalność w przedsiębiorstwie, w czym może pomóc Ci na przykład nasza firma.

Mając dostęp do Subiekta GT z poziomu chmury, każdy pracownik firmy dokładnie wie, jakie operacje się wykonuje w określonych modułach. Na bieżąco udaje się więc zarządzać firmowym sklepem. Można zatem dostosować ofertę do klientów, by zmaksymalizować wyniki sprzedaży i odnotować tym samym satysfakcjonujący dochód.