Ten artykuł jest poświęcony tematowi dearchiwizacji. Pamiętaj, że na stronie Cloudport.pl możesz skorzystać z Subiekt w wersji DEMO, całkowicie za darmo. Sprawdź jakie to wygodne. 

Subiekt służy do zarządzania sprzedażą. Taki program jest kolejnym, właściwie nieuniknionym krokiem w rozwoju małych i średnich firm (od „zeszytu i ołówka”, przez zapisywanie w Excelu...), a jego nowe wersje to za każdym razem dodatkowe, bardziej zaawansowane funkcje.

Korzystając z takiego oprogramowanie, trudniej zgubić zapisane dane. Program posiada własny system archiwizacji, więc w razie awarii da się je odzyskać, przeprowadzając dearchiwizację Subiekta GT.

Odzyskiwanie danych po awarii komputera

Służy do tego program Archiwizator zainstalowany na komputerze, z którego obsługiwany jest Subiekt. Aby odzyskać dane,, trzeba stworzyć folder Archiwum GT, a następnie wskazać przekopiowany plik z rozszerzeniem .iar jako plik archiwum. 

Następnie wybierz „dearchiwizuj do podmiotu o nazwie”. Oczywiście aby to zrobić, trzeba mieć uprawnienia administratora danego komputera. Archiwizator ma funkcje dodatkowe, takie jak zdalna lub automatyczna archiwizacja o określonej porze.

O problemach z zapisywaniem danych w Subiekcie

Sam fakt istnienia Archiwizatora i możliwości zdalnego zapisywania plików, to już ważne zabezpieczenie. Nie jest ono jednak idealne. Jak zdają sobie sprawę wszyscy użytkownicy systemu Windows, różnego rodzaju awarie mogą się zdarzyć zawsze. Oto kilka popularnych problemów, które mogą sprawić, że nie dojdzie do terminowej archiwizacji danych w Windowsie:

  • funkcja automatycznej archiwizacji może być wyłączona;

  • komputer, na którym jest Archiwizator, może się zepsuć;

  • problemy z archiwizacją zdarzają się też np. po pobraniu aktualizacji czy nowej wersji Windowsa lub Subiekta;

  • Jeśli wygasła licencja na program.

Zdarza się też, że nie może dojść do samej dearchiwizacji Subiekta. Wystarczy przypadkowo odinstalować jeden z plików, by cały program przestał działać poprawnie. Czasem trzeba go reinstalować i wyczyścić rejestr danych, by dearchiwizacja się powiodła.

 Inny popularny problem dotyczy instalacji Subiekta na nowym stanowisku – po zainstalowaniu wersji z płyty, ulepszeń i nakładek, dość często pojawia się komunikat o błędzie.

Subiekt GT w chmurze

Znacznie prostsze jest obsługiwanie programu sprzedażowego, który działa z serwera zewnętrznego – w chmurze.

  • Nie musisz zapisywać kopii Subiekta na każdym komputerze osobno;

  • Nie musisz martwić się o program Archiwizator;

  • Awaria jednego komputera nie powoduje przerwy w działaniu Subiekta – wystarczy, że uruchomisz go ze skrótu na pulpicie kolejnego komputera;

  • Nie musisz dbać o aktualizacje czy wielogodzinną reinstalację w przypadku np. wymiany komputera na nowy.

Dearchiwizacja Subiekta z chmury?

Pracując na Subiekcie z chmury, nie musisz już martwić się o dearchiwizację. W CloudPort codziennie tworzymy kopię zapasową danych z Subiekta. Funkcjonowanie firmy przebiega bez zakłóceń, bo nigdy nie tracisz ważnych danych. Możemy nawet odzyskać dla Ciebie back-up z konkretnego dnia i zintegrować go z Twoim Subiektem. To znacznie prostsze, niż tradycyjna dearchiwizacja Subiekta GT.

Warto zainwestować w system chmurowy, który dodatkowo zabezpiecza dane dzięki dobrej infrastrukturze serwerowej. Wybór odpowiedniego dostawcy programu w chmurze danych, przełoży się na bezpieczeństwo. Więcej o rozwiązaniach IT-Mation dla użytkowników Subiekta, a także demo programu, znajdziesz na tej stronie.