Czy wiesz jak zarządzać płatnościami za pomocą programu Comarch Optima? Mechanizm do automatyzacji rozliczeń pomaga przyporządkować kwotę do konkretnego podmiotu. Łączenie opłaty z daną transakcją to znaczące ułatwienie, które możesz łatwo wprowadzić w swojej firmie. Dzięki Comarch Optima rozliczenie płatności to pestka. Zobacz, jak usprawnić swoją pracę, korzystając z systemu ERP. 

Comarch Optima - rozliczenie płatności dla każdego

Wiele osób zajmuje się operacjami księgowymi podczas prowadzenia działalności gospodarczej. Funkcję automatycznych rozliczeń przygotowano z myślą o podmiotach realizujących rozmaite zadania rachunkowe. Warto z niej skorzystać przy współpracy z firmami kurierskimi i spedytorami, a także portalami aukcyjnymi oraz operatorami płatności bezgotówkowych. Funkcja jest przeznaczona dla klientów ERP Comarch Optima, Comarch ERP XL oraz Avocado Shipping i znalazła do tej pory wielu zwolenników. Sam mechanizm umożliwia szybkie rozliczenie, polegające na przyporządkowaniu odbiorców do danej grupy. Korzystając z automatycznej płatności, oszczędzisz swój czas, zapewnisz sobie większą efektywność pracy i pełną kontrolę nad finansami. 

Jak rozliczyć płatność automatycznie w Comarch Optima?

Czy wiesz jak przyspieszyć proces rozliczenia dokumentów przy imporcie przelewów? Comarch ERP Optima pozwala na automatyczne rozliczenie dokumentów podczas importu dokumentów przelewów. Aby tego dokonać, włącz program, wejdź w formularz importu przelewu i wybierz opcję „rozliczaj przy imporcie”. W kolejnym kroku znajdź płatność według identyfikatora. Możesz wybrać interesujące opcje w podziale na podmiot i kwoty, według kwoty i opisu, według podmiotu i opisu oraz według danych chronologicznych. Jeśli jednak nie uda Ci się znaleźć interesujących Cię rachunków, w momencie samego importu pojawi się komunikat „rozliczenie przelewu nie zostało wykonane”. Warto wiedzieć, że automatyczne rozliczenie możliwe jest dla zapisów w złotówkach i walutach zagranicznych. W rozliczeniu uwzględniony zostanie także aktualny kurs walut. Za pomocą programu Comarch Optima rozliczenie płatności zajmie Ci jedynie kilka chwil. 

Na czym polega działanie całego mechanizmu?

Optymalizacja działań przebiega błyskawicznie za sprawą dokładnie przemyślanego mechanizmu. Po zaimportowaniu pliku do systemu Comarch ERP rozpoznaje i ustala kontrahenta dla każdej płatności oraz ogólnego rozliczenia. Dodatkowo pozwala na załączenie plików tekstowych o przebiegu operacji bankowych dla partnerów takich jak PayU, Ceneo, Przelewy24, Shoper, Allegro, InPost, DPD, UPS, DHL, Poczta Polska, czy eCard. Warto zgłębić tajniki tej optymalizacji, bowiem może ona znacząco podnieść wyniki firmy, dzięki redukcji czasu pracy i ograniczeniu liczbę pomyłek do minimum.

Dlaczego warto skorzystać z Comarch Optima?

Systemy dla firm warunkują dzisiaj jej działania i wpływają na wiele obszarów pracy firmy. Jeśli chodzi o Comarch Optima rozliczenie płatności w sposób automatyczny to tylko jedno z licznych zastosowań systemu ERP. Oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem znalazło zastosowanie w ponad 7 000 firmach w kraju. Praca na jednej bazie danych to ważny wyróżnik produktu, dzięki któremu dane po wprowadzeniu są widoczne dla wszystkich pracowników, niezależnie od działu, czy stanowiska. Systemy ERP to także stabilność i bezpieczeństwo oraz wygoda, której nie zapewniają mniej zaawansowane systemy. Wielu przedsiębiorców decyduje się teraz na rewolucję polegającą na przejściu do środowiska cloud. Chmura w IT to wielki krok dla każdej firmy, korzystającej na co dzień z baz danych. Pierwszym argumentem przemawiającym za środowiskiem chmurowym jest oszczędność wynikająca z redukcji kosztów, poniesionych na poczet utrzymania serwera w wersji fizycznej. Dzięki nowoczesnym technologiom można za ich pomocą sprawnie zarządzać nawet największymi systemami ERP i pracować z dowolnego miejsca na świecie.