Logistyka w restauracji może mieć zatem kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zadowolenie klientów, czy o to, kto tym odbiorcą będzie. Czy można usprawnić prowadzenie firmy oferującej potrawy pod względem logistycznym? Jak tego dokonać?

Z czym wiąże się logistyka w gastronomii?

Logistyka w gastronomii to niezwykle szerokie pojęcie, jak i zakres prac, które składają się na prowadzenie restauracji, czy innego punktu serwującego dania. Do logistyki można zaliczyć działania wewnątrz restauracji, jak i te, które organizuje się na zewnątrz.

W obrębie firmy można zadbać na przykład o to, żeby klienci mogli w jak najkrótszym czasie otrzymać gotowy posiłek. By to się udało, trzeba odpowiednio zsynchronizować ze sobą łańcuch poszczególnych czynności, których efektem jest to, że gość otrzymuje zamówione danie. Logistyka w restauracji wiąże się również z tym, by kelner dostarczył dany posiłek, ale również by dostarczył go, gdy jest co najmniej ciepły, a najlepiej gorący (jeśli taki miał być).

Natomiast logistyka w restauracji, która dotyczy zadań poza taką firmą, to przede wszystkim dbałość o szybkość dostaw potraw pod wskazany adres. Równie ważne jest to, by do restauracji mogły jak najszybciej docierać produkty spożywcze, z których przygotowuje się dania znajdujące się w menu.

Logistyka – jak ją usprawnić w restauracji?

Najprostszym sposobem umożliwiającym usprawnienie działań w restauracji, które są stricte związane z logistyką, to wyposażenie firmy w odpowiednie oprogramowanie IT. Za jego pomocą można, chociażby zadbać o to, by zautomatyzować wiele procesów, dotyczących m.in. płatności, rezerwacji dań, czy zamawiania potraw na konkretną godzinę i pod określony adres.

Logistyka a obsługa klienta

Wybierając program, za pomocą którego logistyka w gastronomii przestanie być zmorą, udaje się od razu lepiej zarządzać restauracją. Warto bowiem podkreślić, że logistyka to również ten zakres działań, jakie wpisują się w obsługę klienta. Coraz częściej odbiorca wyraża swoje zadowolenie lub niezadowolenie związane z daną ofertą, zwracając uwagę na szybkość, z jaką otrzyma zamówiony produkt.

Dzieje się tak z uwagi na rozwój sprzedaży przez Internet. Szczególnie w dobie ostatnich wydarzeń, które zmusiły wiele restauracji i innych punktów gastronomicznych do poszerzenia oferty o catering. Wiele takich miejsc, które dotychczas gościły swoich klientów w swoich lokalach stacjonarnych otworzyło się na klientów preferujących zamawianie dań na wynos, w tym do domu, czy do pracy.

Jakie oprogramowanie firmowe ulepszy logistykę w gastronomii?

Gastronomia to ta branża, w której przedsiębiorca nie ma na ogół wielkiego doświadczenia, jeśli chodzi o korzystanie z systemów informatycznych IT. Dlatego najlepiej od razu zdecydować się na w pełni funkcjonalne oprogramowanie dla restauracji. Wtedy łatwo udaje się je zaadaptować pod konkretną ofertę, grupę odbiorców, zakres świadczenia usług, czy logistykę w gastronomii.

Jednym z takich oprogramowań dla gastronomii, jakie warto wziąć pod uwagę, jest Subiekt GT. Nie jest to program, jaki producent zaprojektował akurat z myślą o tej branży. Niemniej wszystkie funkcjonalności Subiekta będą w pełni skorelowane z potrzebami biznesmena prowadzącego punkt gastronomiczny. 

Jak łatwo zarządzać logistyką w restauracji za pomocą odpowiedniego programu?

Oprócz doboru właściwego programu, który będzie wspierać działania logistyczne w restauracji, należy jeszcze zadbać o łatwą obsługę samego oprogramowania. Wybierając Subiekt GT, można z niego korzystać także w chmurze, czyli zdalnie i przez Internet.

Chcąc wdrożyć w swojej restauracji tę funkcjonalność, wystarczy skontaktować się z firmą zajmującą się przenoszeniem Subiekta GT do chmury jest marka Cloudport. która z powodzeniem wciela w życie to rozwiązanie. Udaje się to, niezależnie w jakiej branży, czy w jakim konkretnie biznesie taka implementacja byłaby potrzebna.