By mieć pojęcie o tym, czy opłaca się w danym momencie inwestować, czy lepiej wstrzymać się z wydatkami, trzeba cały czas przeprowadzać tego typu rozeznanie w swojej firmie. Jako że tych wskaźników jest wiele, warto zastanowić się, jak analizować dynamikę sprzedaży w sposób najbardziej precyzyjny, komfortowy i nieskomplikowany.

Analiza struktury przychodów ze sprzedaży

Sprzedaż w przedsiębiorstwie to ten dział, który bezpośrednio przekłada się na rentowność firmy. Z tego też powodu analiza struktury przychodów ze sprzedaży powinna być możliwie jak najbardziej rzetelna, drobiazgowa i wielopłaszczyznowa. Poprzez uwzględnienie różnych czynników, jakie składają się na wyniki sprzedażowe, można np. dojść do wniosku, co w firmie jest jej „piętą achillesową”, czy jest to obsługa klienta, czy nie dość zautomatyzowany lejek sprzedażowy, a może chodzi o nie najlepsze pozycjonowanie sklepu pod wyszukiwarkę.

Analiza dynamiki sprzedaży – w jaki sposób ją przeprowadzać?

Tradycyjny model biznesu zakłada, że w firmie musi być stały pracownik, który zajmuje się księgowością. Jeżeli wyznaje się taką zasadę, analiza dynamiki sprzedaży będzie zależeć od tego człowieka. Jak wiadomo, księgowy może mieć różne kompetencje, może być nieraz przepracowany, mieć problemy zdrowotne, rodzinne.

Księgowy analizujący sprzedaż w firmie

Ponadto czasem dopadnie go spadek formy, czy też uzna, że praca w danej firmie jest dla niego nie dość satysfakcjonująca. Wszystkie te aspekty mogą sprawić, że analiza sprzedaży, którą się będzie zajmować, może być daleka od satysfakcjonującej.

Okazałoby się, że księgowy jest co miesiąc najlepszym pracownikiem w firmie? Nawet wtedy będzie przeprowadzać analizę tylko w oparciu te dane, które sam weźmie pod uwagę, jako „warte zachodu”.

Analiza sprzedaży za pomocą oprogramowania dla biznesu

Z takich przyczyn zdecydowanie lepiej zaufać dopracowanemu programowi, za pomocą którego nie tylko księgowy będzie mógł analizować wyniki sprzedaży w przedsiębiorstwie. Dobre oprogramowanie umożliwia dokonanie analizy sprzedaży pod wieloma aspektami, biorąc pod uwagę konkretny cykl rozliczeniowy, czy też dane, których tradycyjnie się nie uwzględnia. Efektem może być bardziej rzetelny obraz firmy, który pokaże, czy np. przedsiębiorstwo na przestrzeni ostatniego roku poczyniło postępy, rozwija się, czy jest wręcz przeciwnie.

Analiza rentowności sprzedaży w biznesie – jaki program wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele programów, których mocną stroną jest moduł poświęcony zagadnieniom księgowym, rachunkowym i sprzedażowym. Wśród nich znaleźć można taki system ERP, jak enova365, przeznaczony dla małych i średnich firm. Jeżeli przedsiębiorstwo jest średnie lub duże, wtedy warto rozważyć użytkowanie programu Subiekt GT.

Dlaczego warto wziąć pod uwagę te oprogramowania?

Tak enova365 jak i Subiekt GT są programami, za pomocą których przeprowadzenie analizy rentowności sprzedaży jest stosunkowo proste, wydajne i skuteczne. Dzieje się tak, ponieważ wszystkie dane są pogrupowane na specjalnych Panelach BI.

W ten sposób każdy, kto ma przed sobą wyniki będące efektem dokonanej analizy, od razu może się zorientować, czy są one korzystne dla firmy, czy też wymagają podjęcia natychmiastowych działań. Zmiana strategii może nieraz sprawić, że przedsiębiorstwo np. nie będzie popadać w coraz większe tarapaty związane ze znacznym spadkiem wyników sprzedaży.

Jak korzystać z programu do przeprowadzania analizy sprzedaży?

Eksperci są zdania, że lepiej przeprowadzać analizę dynamiki sprzedaży w firmie częściej niż rzadziej. By było to możliwe, warto zdecydować się np. na Subiekta GT, z którego będzie można korzystać na każdym urządzeniu – w przedsiębiorstwie i poza nim.

Najlepszym rozwiązaniem pod tym względem, które to umożliwia, jest użytkowanie Subiekta w chmurze wdrożeniem zajmuje się nasza firma. W ten sposób wszelkie analizy sprzedaży uda się wykonać z dowolnego miejsca i od razu będą one dostępne dla wszystkich zainteresowanych w przedsiębiorstwie.