W dobie pandemii koronawirusa na popularności zyskały głównie sklepy internetowe. Handel w sieci nie jest już jedynie wygodą, a wręcz koniecznością. Nie dziwi więc fakt, że przychody w sektorze e-commerce rosną proporcjonalnie do potrzeb przedsiębiorców. Programy sprzedażowe z funkcją księgową to element, który warunkuje funkcjonowanie biznesu. Wpływa na efektywność działań, kontrolę nad sprzedażą, jakość obsługi klientów i komfort pracy oraz pomyślny przebieg wielu procesów, np. inwentaryzacji. Nie ulega wątpliwości, że przy tak licznych zadaniach sprawne systemy dla firm mogą na dobre zrewolucjonizować internetową działalność.

Odpowiedni program do sprzedaży z obsługą magazynu powinien cechować się elastycznością. W dobie rozwoju wielu modeli biznesowych to właśnie dopasowanie platformy do wymagań jest elementem kluczowym. Ciężko wyobrazić sobie dziś pracę w przestrzeni e-commerce bez sprawnej integracji i systemu wygodnego wystawiania dokumentów. Poznaj naszą subiektywną piątkę programów, które są najlepiej dostosowane do potrzeb nowoczesnej sprzedaży.

1. Subiekt GT

Osoby zainteresowane sklepami internetowymi z pewnością znają Subiekta. Należy on do najczęściej kupowanych programów handlowych dla małych firm. Subiekt GT to produkt firmy Insert, który dzięki swojej funkcjonalności pozwala na wygodne zarządzanie stanami magazynowymi i sprzedażą. Udogodnienia platformy to łatwy sposób zarządzania księgowością, kadrami i płacami oraz zarządzanie relacjami z klientami określanych jako CRM. Zaletą Subiekta jest szerokie spektrum usług, wspomagających dział handlowy, sklep, czy punkt sprzedaży w sposób całościowy. Dzięki Subiektowi, wystawienie faktur, zarządzanie towarem, czy obsługa rachunków bankowych nie będą stanowiły wyzwania. Subiekt GT pozwala na pełną integrację ze sklepem internetowym. W dodatku program znakomicie nadaje się do analityki sprzedaży na podstawie zebranych danych. Można go przenieść do chmury, co znacznie ułatwi prowadzenie biznesu i zredukuje koszty. Dzięki temu można na dobre zapomnieć o korzystaniu z klasycznego serwera, którego utrzymanie jest drogie i wymaga zatrudnienie specjalisty, który zajmie się jego administracją. Środowisko chmurowe pozwala na wygodną pracę zdalną, pracę na wielu urządzeniach z każdego miejsca na świecie.

Przetestuj wersję demo Subiekta GT w chmurze.

2. Comarch ERP Optima

Comarch ERP jest programem działającym na rynku od 1998 roku. Tak bogate doświadczenie pozwoliło twórcom dostarczyć rozwiązanie na miarę oczekiwań współczesnych klientów. Program wspomaga sprzedaż i magazynowanie towaru oraz nadzoruje procesy logistyczne, aby zarządzanie przedsiębiorstwem było efektywne. Platforma jest przeznaczona dla małych i średnich firm. Do głównych funkcji Comarch ERP należy integracja z niemal wszystkimi firmami kurierskimi w Polsce, kompleksowa obsługa magazynu, obsługa dokumentów sprzedaży, obsługa procesów sprzedaży internetowej oraz generowanie deklaracji. Dodatkowo program posiada moduły, rozszerzające zakres działań. Dzięki Comarch ERP Optima Handel Plus można oznaczyć przyjęcie towaru z podziałem na konkretne partie oraz wystawić dokumenty sprzedaży na towary pochodzące z różnych magazynów. Sprawną pracę zapewniają moduły takie jak Comarch Mobile Inwentaryzacja, Comarch ERP Optima Kasa Bank, czy Comarch ERP Detal. 

3. Sap Business One

Jeśli Twoja firma rozwija się dynamicznie i potrzebujesz zmiany, zwróć uwagę na Sap Business One, który polecamy do zarządzania dużymi i średnimi firmami. Zaletą popularnego Sapa jest czytelny i prosty interfejs, który znakomicie sprawdza się do sprzedaży, obsługi towaru oraz analityki. Dokładne raporty dotyczące produktu i kontrola kosztów pozwalają osiągać lepsze rezultaty w handlu. Przyjęcie towaru, faktury i zwroty to rutynowe działania w branży, które dzięki Sap Business One są znacznie prostsze. Analiza danych w czasie rzeczywistym przyspiesza pracę i pozwala na błyskawiczne działanie. Duży nacisk położono tu na aspekty logistyczne, optymalizujące obsługę zamówień, zarządzanie łańcuchem dostaw i bieżącą obsługę klientów. Ściśle zintegrowane procesy pomagają zwłaszcza w prowadzeniu sprzedaży hurtowej. Większą funkcjonalność Sap Business One zapewnia dostęp do środowiska chmurowego. Pozwala ono prowadzić biznes z dowolnego miejsca na świecie, większe bezpieczeństwo danych i generuje mniejsze koszty, niż klasyczny serwer.

4. Subiekt Nexo

Duża popularność Subiekta GT zachęciła firmę Insert do wprowadzenia na rynek nowego produktu - Subiekta Nexo. Wiele osób zastanawia się, czym odświeżona wersja różni się od pierwowzoru? Nowości jest co najmniej kilka. Przede wszystkim Subiekt Nexo to dokładne dostosowanie oprogramowania do swoich potrzeb, począwszy od interfejsu, aż po skomplikowane operacje magazynowe. Nowego Subiekta możemy używać, wykorzystując pełnię możliwości lub tylko podstawowe funkcje, które są wystarczające do prowadzenia małej firmy. Dla przykładu wystawienie faktury przy arkuszu uproszczonym nie zawiera takich danych jak inny odbiorca i oddział. Trzeba przyznać, że Subiekt Nexo ma dużą funkcjonalność, a przy tym jest systemem łatwym w obsłudze. Tak samo jak starszą wersję, Nexo można przenieść do chmury i cieszyć się wygodą oraz oszczędnością. Oprogramowanie jest elastyczne i spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców.

5. ERP enova365

Poznaj enova365, czyli system stworzony do szeroko pojętego zarządzania firmami i instytucjami. Oprogramowanie ERP zapewnia dobrą integrację z portalami aukcyjnymi, firmami kurierskimi i magazynami. Wszystkie operacje wykonywane w jednym miejscu to wygoda, ale także szybsze działanie przy realizacji zleceń i wysoki standard pracy. enova365 to znacznie więcej niż obsługa e-commerce. System pozwala zadbać o procesy, kontrolować kadry i płace, analizować sprzedaż i relacje z klientami oraz dokonywać operacji na dokumentach i prowadzić sprzedaż. Dużą wagę przyłożono tu do ewidencji dokumentów. Oprogramowanie można dostosować do wielkości firmy i jej potrzeb za sprawą usług chmurowych. Wirtualny serwer to elastyczne rozwiązanie, podobnie jak moduły, które znacznie poszerzają możliwości systemu ERP. Warto dodać, że wdrożenie systemu poprzedza dokładna analiza informatyczna, która bada potrzeby klientów.

Poznaj systemy chmurze, które z powodzeniem wdrożysz w swojej firmie. Dowiedz się więcej.