Prowadzenie bilansów i zestawień to jeden z obowiązków pracowników księgowości. Tylko regularne sprawozdania finansowe pozwolą przechodzić do kolejnych okresów w zgodzie z przepisami prawa. Jednym z najpopularniejszych zestawień jest bilans zamknięcia. Rewizor to program ułatwiający prowadzenie pełnej księgowości, w którym wykonywanie bilansów jest bardzo proste i intuicyjne. Podpowiadamy jak zrobić bilans zamknięcia w Rewizorze i czy można przeprowadzić proces zdalnie.

Bilans zamknięcia Rewizor - kiedy będzie potrzebny?

Bilans zamknięcia to jeden z obowiązków, który muszą wykonać nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także samozatrudnieni, fundacje czy spółki. Najczęściej pojęcie bilansu zamknięcia kojarzy się z rozliczeniem rocznym. Tymczasem ustawodawca w ustawie o rachunkowości zaleca jedynie przeprowadzenie rozliczeń rzetelnie i na bieżąco. 

Ustawa mówi o okresie rozliczeniowym, który wykonywany jest przynajmniej co rok kalendarzowy. Jednak równie dobrze okres sprawozdawczy można traktować jako krótszy odstęp czasu. Częstsze wykonywania zestawień polecane jest szczególnie w firmach o skomplikowanej strukturze. Dlatego od Ciebie zależy, jak często przeprowadzasz bilans zamknięcia w Rewizorze. Rozliczenia mogą być prowadzone co 12 miesięcy, ale równie dobrze takim okresem będzie miesiąc lub kwartał. 

Jak zrobić bilans zamknięcia w Rewizorze?

Niezależnie od tego, czy wybrałeś rozliczenie roczne, czy kwartalne, nadchodzi w końcu czas na podsumowanie. Jak zrobić bilans zamknięcia w Rewizorze? W pierwszej kolejności musisz wejść w zakładkę Sprawozdania, a następnie wybrać pierwszą pozycją, czyli Bilans. Po wybraniu komendy Definiuj, możesz przejść do podsumowania kolejnych kont z aktywami. Wybierasz środki trwałe, rachunki bieżące, zawartość kasy i inne.

W programie Rewizor bilans zamknięcia podsumujesz po zakończeniu zestawienia wszystkich kont. Wystarczy wybrać komendę Zatwierdzam i możesz przejść do analizy zestawienia. Jeśli chcesz otrzymać zestawienie w formie papierowej, wystarczy wybrać komendę Wydrukować bilans. Jeśli utworzysz nowy okres rozliczeniowy, z łatwością możesz przenieść do niego wartości z bilansu, co ułatwi koleje rozliczenia. 

Obsługa i bilans zamknięcia w Rewizorze w chmurze

Bilans zamknięcia danego okresu rozliczeniowego nie jest lubiany przez osoby zajmujące się księgowością. Stanowi on przykry obowiązek, ponieważ wiąże się z trudnościami organizacyjnymi i formalnymi w firmie. Szczególnie duże przedsiębiorstwa mogą mieć problem ze sprostaniem temu wymogowi formalnemu.

Bilans zamknięcia w Rewizorze wykonywany jest w sposób prosty i intuicyjny. Po kilkukrotnym przeprowadzeniu procesu nie sprawia to już problemów. Nawet duże przedsiębiorstwa korzystające z programu Rewizor, bilans zamknięcia przeprowadzają szybko. Jeszcze łatwiej można dokonać tego, korzystając z oprogramowania w chmurze. Wówczas wystarczy udostępnienie kodu wejścia do systemu księgowości i cały proces przeprowadzony zostanie zdalnie. 

Sam sprawdź, czy bilans zamknięcia w Rewizorze umieszczonym w chmurze jest rzeczywiście taki łatwy do wykonania. Skorzystaj z oferty CloudPort i przetestuj program Rewizor bez zobowiązań przez miesiąc. Jeśli nie będzie Ci odpowiadało to oprogramowanie, powrócisz do dotychczasowych rozwiązań.