Odpowiedni program księgowy dla e-commerce może zrewolucjonizować Twój biznes. Zobacz, w jaki sposób ułatwić sobie pracę księgową przy prowadzeniu sklepu internetowego. Bazujemy na konkretnych przykładach.

Program księgowy dla e-commerce - jakie ma funkcje?

Sklep internetowy wymaga zakupu użycia programów księgowych do sprawnego działania, automatyzacji i zminimalizowania kosztów wewnętrznych. Zatrudnienie osób wykonujących mechaniczne czynności ręcznie byłoby znacznie droższe, niż skorzystanie z gotowej platformy, która wyręcza użytkowników. 

Programy księgowe dla e-commerce pozwalają na:

- tworzenie dokumentów księgowych, takich jak faktury, paragony, rachunki i deklaracje.
- tworzenie baz danych i ewidencję,
- prowadzenie księgi Przychodów i rozchodów,
- obliczanie podatków i odsetek,
- prowadzenie magazynu oraz kadr,
- analizę dokumentów i zgromadzonych danych.

Automatyzacja procesów księgowych może nieść za sobą szereg udogodnień, które poprawiają efektywność pracy. Wprowadzenie do systemu dużej liczby faktur, dokumentów i księgowań to zajęcia czasochłonne i powtarzalne. Warto pozostawić je systemowi, który wykona zadania szybko i bezbłędnie, dając pracownikom czas na rozwój. 

Nowe rozwiązania, łatwiejszy dostęp

Obecne oprogramowanie księgowe jest dostępne w formie SaaS (Software as a Service), czyli jedynie online. Oznacza to, że każdy może korzystać z niego według potrzeb, dokonując comiesięcznej płatności abonamentowej. Taka forma rozliczenia jest znacznie wygodniejsza niż tradycyjny zakup oprogramowania w wersji pudełkowej. Ponadto wiele systemów można dziś przenieść do środowiska wirtualnego, które zapewnia bezpieczeństwo przechowywania danych, wygodę korzystania z programu w każdym miejscu i atrakcyjne ceny. 

Systemy ERP dla księgowości

Każdy sklep internetowy wymaga działań na wielu polach. Oprogramowania ERP to kompleksowe systemy do prowadzenia firmy, które zakładają również obsługę księgowości. Dzięki szerokim funkcjom za pomocą platform ERP możesz także prowadzić magazyn, działania marketingowe, sprawy kadrowo-płacowe oraz zadbać o kontakt z klientem (CRM). Systemy dla firm, takie jak Subiekt Nexo, Subiekt GT, enova365, czy SAP Business One pozwalają na łatwą obsługę dokumentów księgowych. Dzięki ich modułowej budowie systemy ERP dopasujesz do specyfiki swojego biznesu, dając klientom najlepszą jakość usług. Czas na optymalizację finansów i terminowo regulowane płatności. 

Subiekt - integracja z e-commerce

Wiele małych i średnich firm docenia walory Subiekta. Integracja z e-commerce znacznie poszerza funkcjonalność programu, czyniąc go godnym polecenia systemem dla biznesu online, bez względu, czy mowa tu o wersji Nexo, czy GT. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, integracja Subiekta z takimi platformami jak np. Baselinker, Allegro, Prestashop, Shoper, Woocomerce to wielkie udogodnienie. Elastyczny system zapewnia łatwość w połączeniu z większością narzędzi wykorzystywanych w e-commerce. Automatyczna aktualizacja stanów magazynowych w jednym systemie to dziś standard. Jeśli chodzi o system Subiekt, integracja z e-commerce wpływa na łatwiejsze prowadzenie księgowości. Dzięki zintegrowanym systemom obieg dokumentów będzie sprawny i zautomatyzowany. Ograniczenie udziału pracowników w operacjach to minimalizacja błędów, które przekłada się na zaufanie klientów.