Wdrożenia

Praktyczne zastosowanie chmury w nowoczesnej firmie na przykładzie e-sklepu

Praktyczne zastosowanie chmury w nowoczesnej firmie na przykładzie e-sklepu
Wyjaśniamy na konkretnym przykładzie firmy odzieżowej, jak rozwiązania chmurowe ITMation mogą usprawnić funkcjonowanie biznesu i dlaczego to właśnie w chmurach warto umieścić system zarządzania przedsiębiorstwem.

Zastosowania rozwiązań chmurowych w firmie pod różnymi kątami omówiliśmy w tekstach poprzednich - teraz przyszedł czas na konkrety. Omówimy przypadek klienta, aby krok po kroku zobrazować. Jak zastosowania chmurowe moją usprawnić działanie także Twojej firmy. Jakiś czas temu zgłosiła się do nas firma z branży modowo - odzieżowej, rozwijająca się w błyskawicznym tempie - sklep Pan Tu Nie Stał, która potrzebowała zaawansowanego informatycznie systemu, usprawniającego system sprzedażowy. Zacznijmy jednak od początku…

Sprawdź: enova365 a prowadzenie sklepu online

Mały sklep internetowy, czyli jak to się zaczęło

Pan Tu Nie Stał to rodzinny interes, który zaczął się od sprzedaży wysokiej jakości ubrań jedynie online, w sklepie internetowym, co w dzisiejszych czasach jest prostym i korzystnym finansowo rozwiązaniem. Z czasem marka zaczęła być rozpoznawalna na skalę regionalną i ogólnopolską, dlatego właściciele postanowili utworzyć sklep stacjonarny, w którym klienci mogliby obejrzeć, dotknąć i co ważniejsze, przymierzyć ubrania. Dynamiczny rozwój skutkował założeniem kolejnych dwóch sklepów stacjonarnych. Tutaj zaczęły pojawiać się problemy natury technicznej - w jaki sposób zorganizować sprawny, centralny system sprzedaży, obejmujący zarówno sklep internetowy, jak i oddziały stacjonarne?

Dwie drogi do utworzenia systemu sprzedażowego najwyższej klasy

Rejestrowanie transakcji, monitorowanie stanów sprzedaży, obsługa zamówień i planowanie dostaw w sklepie internetowym i kilku stacjonarnych to nie lada wyzwanie - konieczne jest wsparcie w postaci rozbudowanego, wielofunkcyjnego systemu informatycznego. Taki system w swojej firmie, nie tylko handlowej, można stworzyć na dwa sposoby: zainstalowanie oprogramowania wraz z całym sprzętem istniejącym fizycznie w siedzibie firmy - czyli zakup serwera, sprzętu sieciowego i dodatkowego uposażenia wszystkich stanowisk komputerowych wraz z wykupieniem licencji na dane oprogramowanie i zainstalowanie go na każdym komputerze, a także zadbanie o sprawny system tworzenia kopii zapasowych (na wypadek awarii systemu) oraz sposób drugi - czyli wykupienie oprogramowania w wirtualnej chmurze, dostępnej online.

Przetestuj: SAP Businesss One w chmurze

Dlaczego oprogramowanie w chmurze, a nie lokalny serwer?

Właściciele Pan Tu Nie Stał zdali się na doradztwo specjalistów - dostawcy ITMation i wybrali oprogramowanie w chmurze. Było to idealne rozwiązanie, ponieważ nie wymagało zakupienia drogiego sprzętu wraz z serwerownią, która potrzebowałaby stałej obecności informatyka i tym samym utworzenia działu IT, minimum jednoosobowego. Małym i średnim firmom, niezależnie od wysokości zysków, rozwiązanie tradycyjne się nie opłaca - w jakim celu zakładać całą infrastrukturę informatyczną, skoro można wybrać wygodne i tanie oprogramowanie w chmurze? Wybór padł na jeden z najpopularniejszych i wszechstronnych programów sprzedażowych - Subiekt GT, który notabene idealnie integrował się z posiadaną już przez sklep platformą e-commerce do sprzedaży produktów przez internet - Shoplo. Poza tym za wyborem oprogramowania w chmurze przemawiał także szereg innych czynników. Niska cena usług dostawcy chmur obejmuje brak początkowego, większego wkładu finansowego - płatność jest stała, miesięczna i nie wymaga zakupu drogiego sprzętu na starcie. Centralny system zarządzania sprzedażą jest wygodny - potrzebne jest jedynie połączenie z Internetem, aby zalogować się do programu z różnych urządzeń i miejsc, oraz bezpieczny - awarie w systemie chmurowym są naprawiane błyskawicznie, nad czym czuwa całodobowy zespół fachowców, przezroczysty dla klienta - wiele usterek jest naprawianych, zanim klient zorientuje się, że istnieje jakikolwiek problem. Rozbudowanie firmy poprzez np. otwarcie nowego punktu sprzedaży to koszt dokupienia kolejnej licencji i utworzenia konta dla nowego użytkownika w systemie. Subiekt w wersji chmurowej jest dostępny przy pomocy wszystkich systemów operacyjnych - pracownicy Pan Tu Nie Stał korzystają z komputerów Apple MacBook, na których tradycyjna wersja Subiekta, działająca tylko na Windowsie, nie byłaby w stanie funkcjonować.

Sklep, który dzisiaj cieszy się ogromną popularnością i sukcesywnie się rozwija, funkcjonuje w chmurze podobnie jak mnóstwo większych i mniejszych polskich firm. Oprogramowania chmurowe to obecnie standardowe rozwiązania w biznesie, dzięki którym wielu przedsiębiorców prosperuje efektywnie i zyskownie, o czym świadczy przykład sklepu Pan Tu Nie Stał. Nie zastanawiaj się dłużej - przenieś swoja firmę do chmury.

Sprawdź darmowe demo Subiekta GT w chmurze


Zobacz inne artykuły